Köpvillkor

Generella villkor

Försäljning i den automatiserade webbutiken sker endast till adresser i Sverige och är företrädesvis till för privatpersoner. Priserna inkluderar moms och frakt – ingenting tillkommer.

Beställningar som ska skickas utanför Sverige måste göras via mejl. Mejla för mer information och priser. Företag, organisationer m.fl. beställer i första hand via mejl, mer info här.

Beställning

Vid betalning mot faktura är en beställning genomförd när du har bekräftat den i kassan. Den skickas då snarast.

Vid betalning med Swish är en beställning genomförd och skickas först när betalning har erlagts. Genomför du inte betalningen anses varorna vara avbeställda.

Betalning

Betalning ska erläggas med en av följande metoder:

1. Med Swish. Du får instruktioner efter att du gjort din beställning direkt i webbläsaren. Samma information kommer även som mejl. Det här är det enklaste sättet att betala. Beställningar som inte betalas expedieras ej. Kvitto medföljer leveransen.

2. Mot faktura i efterskott. Faktura medföljer leveransen. Betalningsvillkor 10 dagar. Du måste vara minst 18 år och du måste vara folkbokförd på leveransadressen. Maxgräns för köp mot faktura är 400 kronor. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta motsvarande riksbankens referensränta + 8% samt påminnelseavgift 60 kr per påminnelse.

Betalningsinstruktionen (Swish) respektive beställningsbekräftelsen (faktura) som du får på mejlen är också din orderbekräftelse.

Frakt och returer

Fraktkostnaden är inräknad i varornas pris, vilket innebär att inga kostnader tillkommer. Eventuell returfrakt betalas av köparen.

Kunduppgifter

Kunduppgifter hanteras digitalt i och med beställningen och lagras i ett slutet system i 90 dagar från beställningsdatumet, varefter de anonymiseras i databasen. Uppgifterna används bara för själva beställningen men lagras för att kunna hantera eventuella reklamationer eller andra kundfrågor.

Leveranssätt och leveranstid

Varor skickas med Posten som A-brev i stötdämpande bubbelkuvert. Expediering sker snarast möjligt, oftast samma dag.

Beställningen kan också skickas till annan adress eller som gåva. Ingen kostnad tillkommer, men du får då kvittot som ett pdf-dokument till din e-postadress istället för på posten. Mer info…

Ångerrätt och returer

Skador under transport behöver inte köparen stå för. Eventuella anmärkningar eller returer på grund av ångrat köp ska göras inom 14 dagar från leverans. Vid ångrat köp får varorna inte vara använda eller skadade om full återbetalning ska göras. På inplastade varor får plasten ej vara bruten. Om en retur inte godkänns fullt ut på grund av t.ex. skador kan varorna återfås mot erläggande av ny fraktkostnad alternativt görs ett prisavdrag före återbetalning motsvarande skadorna.

Retur sker till avsändaradressen och returfrakten betalas av köparen. Skicka inte tillbaka skadade varor till att börja med, utan mejla foto på skadorna. Returnerade varor ska vara paketerade på motsvarande sätt som de levererats. Efter godkänd retur återbetalas erlagt belopp snarast. Ange bankkontonummer för återbetalning vid retur.

 

Kommentera